Samenwerkingen & Extra ondersteuning
Samenwerken loont! Elk jaar zoeken we ook de samenwerking op in de regio. Niet alleen met onze partners uit de regio, maar ook met partners als Nationaal Park Utrechtse Heuvelrug en uiteraard de gemeentes. Want samen bereik je meer.
Ook samenwerken of een inhouse training?
Neem contact op met RBT Heuvelrug & Vallei via e-mail of tel: 085 485 77 67.
Camperplaatsen Veenendaal
Vanuit gemeente Veenendaal kwam de vraag hoe camperplekken in Veenendaal en omgeving meer onder de aandacht te brengen. In Veenendaal zelf zijn op dit moment geen camperplekken, daarom rees eerst de vraag om te onderzoeken welke camperplekken er zijn in de buurt. Via een eigen landingspagina zijn de betaalde en gratis camperlocaties in kaart gebracht. Door middel van een Google Search campagne, een advertentie in CamperReisMagazine en aandacht in de kanalen van RBT hebben we deze camperplekken onder de aandacht gebracht. In deze campagne zien we terug dat er niet veel specifiek gezocht wordt op camperplekken in Veenendaal maar meer op bredere locaties zoals camperplekken op de veluwe of camperplekken in de Utrechtse Heuvelrug. Deze campagne heeft geresulteerd in 2255 unieke bezoekers en een online bereik van 45.000 en offline bereik van 13.000!
Bekijk de paginaSocial media campagne Stadsmuseum Rhenen
Van 9 april t/m 7 december 2024 vindt de expositie ‘Gouden Vrouwen. Frankische schatten thuisgebracht’ plaats in het Stadsmuseum Rhenen. Om meer bekendheid aan deze expositie te geven, heeft Stadsmuseum Rhenen het RBT benaderd om hier gezamenlijk een plan voor te bedenken. Als basispartner is het museum geplaatst als locatie op onze website en kreeg de expositie een vermelding in onze UITagenda, nieuwsbrieven, sociale media en de recreatiekrant. Daarnaast werd er een social media campagne opgezet via het Facebookaccount van Stadsmuseum Rhenen. Deze campagne wordt in vier verschillende delen gedurende het jaar online getoond, waaronder tijdens de fiets- en wandelmaand. Als fiets- en wandelpartner proeft Stadsmuseum Rhenen namelijk ook tijdens deze maanden van extra voordelen.
De tot nu toe mooie resultaten laten een hoge weergave zien van de online advertenties én een toename in websitebezoek. Daarnaast heeft Stadsmuseum Rhenen al in september haar 5000ste bezoeker mogen ontvangen! Waar zij vorig jaar afsloten met 4200 bezoekers op de teller, lijkt het erop dat het bezoekersaantal dit jaar wordt verdubbeld. Mooie resultaten voor dit charmante stadsmuseum met archeologische top-tentoonstelling!
Citymarketingplatform Zeist. De open slotstad.
Wat begon als idee in 2019, is door ons vertaald tot merkstrategie in 2023. In 2024 hebben wij het merkverhaal van Zeist gecreëerd en met veel plezier uitgewerkt. Het resultaat? Het citymarketingplatform ‘Zeist. De open slotstad.’ en bijbehorende campagne uitingen. Met dit platform brengen we de veelzijdigheid van Zeist in beeld en wekken we de interesse van bezoekers.
Het team van RBT Heuvelrug & Vallei heeft in samenwerking met Mooijgelukt en de stuurgroep van Zeist. De open slotstad, met een hoop energie, betrokkenheid en plezier gewerkt aan dit platform. Een mooi voorbeeld van onze vele samenwerkingen, die wij stimuleren en uitvoeren onder het motto "samenwerken loont.''
Nationaal Park Utrechtse Heuvelrug
Sinds 2018 is het RBT Heuvelrug & Vallei nauw betrokken bij de marketing en communicatie van Nationaal Park Utrechtse Heuvelrug. Wij hebben de afgelopen jaren verschillende opdrachten uitgevoerd en ondersteunen het team van Nationaal Park bij uitvoerende en strategische werkzaamheden, zoals:
- De streekproductenlijn
Waarmee de bewoners en bezoekers van de regio een stukje Nationaal Park kunnen beleven en proeven en tegelijk een financiële bijdrage doen aan natuurbehoud. Ontdek de streekproductenlijn - De Boscast
Een fantastische reeks van podcasts die kinderen kennis laat maken met de natuur op een leuke en leerzame manier. Beluister de Boscasts - Beleefweek
Hiervoor verzorgen wij o.a. de website, marketing uitingen en promotie, toolkit voor ondernemers en pers.
Recreatiepark De Lucht
Recreatiepark De Lucht ondersteunen we al een aantal jaren met marketingwerkzaamheden, zoals met het opstellen van de nieuwsbrieven, het uitvoeren van campagnes ter bevordering van conversies op Google Adwords en Social media en het ondersteunen bij andere marketingvraagstukken. Recreatiepark De Lucht neemt deel aan een aantal campagnes van het RBT, zoals de vakantiecampagne, maar heeft hiernaast nog om extra ondersteuning gevraagd. Elk jaar bouwen wij de ondersteuning een stukje af en stellen wij de medewerkers bij De Lucht in staat om dit zelf op te pakken door middel van trainingen. Zo helpen wij de ondernemer succesvoller te ondernemen en de regio beter te vertegenwoordigen. Op die manier draagt dit bij aan de naamsbekendheid van onze regio.
Wilt u ook ondersteuning vanuit het RBT of een in-house training? Neem dan contact met ons op via marketing@rbt-hv.nl.
Zakelijk netwerk Regio Utrecht
Naast de campagne gericht op het versterken van zakelijk toerisme op de Heuvelrug zelf, zijn we samen met de andere Utrechtse DMO’s een provinciebrede zakelijke propositie gestart.
Visit Utrecht Region zakelijk is een initiatief vanuit de Provincie Utrecht en wordt gefaciliteerd door RBT Heuvelrug & Vallei, Utrecht Convention Bureau en Woerden Marketing. Het doel is om zakelijke meetings in de provincie Utrecht te stimuleren en in kaart te brengen wat de regio op zakelijk gebied te bieden heeft! Dit doen wij middels het platform Utrecht Convention Bureau en verschillende (online) uitingen, locatietours, publicaties en beursdeelnames, zowel nationaal als internationaal.
Bekijk de websiteUit in Soest
Al enkele jaren voeren wij in samenwerking met Gemeente Soest campagne om de naamsbekendheid en het imago van Soest & Soesterberg te vergroten / te verbeteren. Voorheen was dit ook in samenwerking met Stichting Uit In Soest. Na opheffing van deze stichting in 2023 is de website uitinsoest.nl overgezet naar opdeheuvelrug.nl. Door middel van een crossmediale campagne brengen we de natuur in combinatie met fietsen en wandelen, activiteiten voor kids, horeca en overnachten onder de aandacht.
Bekijk de campagnepaginaVorstelijk Baarn
In 2019 is de website van Vorstelijk Baarn overgezet naar opdeheuvelrug.nl en verzorgen wij in samenwerking met Gemeente Baarn de marketing. Zo beheren wij de website, versturen we elke maand een nieuwsbrief met de leukste tips in Baarn en beheren we de social media kanalen. In september staat Baarn altijd in het teken van "Nazomers genieten", waarvoor wij ook de promotie uitvoeren in samenwerking met de gemeente en lokale ondernemers.
Bekijk de campagnepaginaDit is Veenendaal
Al enkele jaren wordt er in Veenendaal veel samengewerkt voor o.a. Zomer in Veenendaal, Winter in Veenendaal en het Gilbertjaar 2019. Sinds 2020 werken we samen met Winkelstad Veenendaal, de Bedrijvenkring Veenendaal, Gemeente Veenendaal, Sportservice Veenendaal en de cultuurmakelaar om alles wat Veenendaal te bieden heeft onder de aandacht te brengen.
Bekijk ditisveenendaal.nlVerkennersroute Renswoude
In 2022 heeft de Promotiecommissie Renswoude (PCR) een nieuwe wandelroute geïntroduceerd: de Verkennersroute. Een wandelroute van 14 km die wandelaars door de dorpskern, het kasteelbos en het buitengebied leidt. De historische punten worden aangegeven via 40 houten paaltjes met hierop meer informatie over de geschiedenis van Renswoude.
In samenwerking met de PCR is de Verkennersroute Renswoude online op onze website geplaatst. Op ieder houten paaltje is een QR-code afgebeeld, die verwijst naar een pagina op onze website. Op deze pagina is extra achtergrondinformatie over het historische punt te lezen en zijn er bijvoorbeeld ook meer foto’s en video’s te bekijken.
(Na)Zomer in Zeist
Na de succesvolle campagne Zomer in Zeist in 2021 is er, met de financiële steun van de gemeente Zeist, ook in 2022 een campagne gelanceerd om de recreatiesector in Zeist te helpen herstellen na corona. Deze is tweeledig ingezet; nogmaals onder de titel Zomer in Zeist! en voor het najaar Staycation in Zeist, waarbij de focus lag op een online campagne om Zeist in de spotlight te zetten voor een dagje uit of weekendje weg. Door inzet van extra marketing tot eind november is toerisme en recreatie in samenwerking met ondernemers in Zeist ondersteund. De basis is het brede aanbod van uitjes, wandelen, fietsen, winkelen, eten & drinken en overnachten dat verzameld is op zeist.opdeheuvelrug.nl
Infomasten
In de gemeente Utrechtse Heuvelrug zijn in maart 2021 bij de toegangswegen in Driebergen en Doorn elektrische led-schermen geplaatst. RBT Heuvelrug & Vallei verzorgt hierop de lokale en redactionele content. Wekelijks plaatsen we visuals die aansluiten bij het lokale aanbod, de actualiteit en regiocampagnes. Allemaal om zo optimaal bereik en informatievoorziening te realiseren.
Met deze infomasten bereiken we dagelijks gemiddeld 27.600 passanten in Driebergen en 12.000 passanten in Doorn (gebaseerd op cijfers van ESH media, met reclamezuilen op ongeveer dezelfde plek).
Meer over de infomasten