Merkversterking vakantie #opdeheuvelrug

Profiteer van (inter)nationaal bereik en een groot campagnebudget!

Doe samen met andere verblijfslocaties in de regio Utrechtse Heuvelrug & Gelderse Vallei mee met onze succesvolle campagne Vakantie #opdeheuvelrug en profiteer van (inter)nationale zichtbaarheid, een groot bereik en een totaal campagnebudget van €100.000!

Waarom meedoen?

De campagne Vakantie #opdeheuvelrug is een initiatief van RBT Heuvelrug & Vallei met als doel de regio te promoten als dé ideale vakantiebestemming. Door deel te nemen en een bijdrage te leveren aan de campagne profiteer je van:

  • Verhoogde zichtbaarheid: jouw locatie en aanbod worden prominent gepresenteerd op onze website, in social media en in diverse online en offline promotiemiddelen, kanalen en media die onderdeel zijn van de campagne.
     
  •  Groter bereik: we bereiken een breed (inter)nationaal publiek van potentiële gasten die op zoek zijn naar een unieke vakantiebeleving in onze regio.
     
  • Professionele ondersteuning: we bieden je kosteloos marketingmateriaal en advies om je deelname aan de campagne optimaal te benutten.
     
  • Aantrekkelijkecofinanciering vanuit provincie Utrecht: om de maximale subsidie toegekend te krijgen van provincie Utrecht voor deze campagne is het van belang dat ondernemers cofinancieren door middel van partnerdeelname aan de campagne. Hoe meer partners zich bij de campagne aansluiten, hoe hoger het subsidiebedrag en hoe hoger het uiteindelijke campagnebudget (doelstelling € 100.000)!

Doe jij mee in 2025? 

Door je als partner bij de campagne Vakantie #opdeheuvelrug aan te melden vóór eind februari, telt jouw deelname mee als cofinanciering in onze subsidieaanvraag bij provincie Utrecht. Hoe hoger de bijdrage vanuit de markt, hoe ambitieuzer wij het campagneplan kunnen maken en dus hoe hoger het bedrag dat wij als subsidie voor de campagne kunnen aanvragen.  Wij streven naar een campagnebudget van €100.000 dat we kunnen investeren in de promotie van onze regio én jouw onderneming!

Kies het pakket dat bij je ambities past! 

€2.500 per jaar voor XL partners
Jaarrond campagne op nationaal en internationaal niveau, o.a. gericht op short en long stay verblijf

€500 per jaar voor L partners
Campagne op nationaal niveau, voornamelijk gericht op short stay verblijf

Nu aanmelden

Partnerbijdrage

€2.500 per jaar voor XL partners
Campagne op nationaal en internationaal niveau, voor short en long stay campagnes
Doelgroep: 50+er en gezinnen met kinderen. 

€500 per jaar voor L partners
Campagne op nationaal niveau, voor short stay campagnes
Doelgroep: 50+er en gezinnen met kinderen

Meld je aan

Dit hebben we bereikt in 2024

  • 1.031.800 contactmomenten via onze radiospot op RTV Utrecht
  • 360.000 lezers van Hollands Glorie + 24.000 nieuwsbrief abbonees
  • 66.772 bezoekers op de website
  • 1.747.029 bereik via Google advertenties
  • 2.114.800 bereik via Social media advertenties
  • 727.532 Kidsproof lezers
  • 407.500 lezers van het AD middels een advertentie
  • 799.975 weergaven in het DPG netwerk
  • Blogbericht op goedkoop-treinkaartje.nl met 80.000 lezers per maand
  • Items recreatiekrant (oplage 31.000)
  • Items toeractief (oplage 35.000)
  • Item + online advertentie CamperReis Magazine met 60.000 lezers
  • Item in Zomer Special BDU (oplage 125.000)

Dit wil ik ook!

FEITEN & CIJFERS OP EEN RIJ - Vakantie #opdeheuvelrug

Cijfers uit de provincie Utrecht

  • Ca. 350 verblijfsaccommodaties;
  • Totaal 54.663 slaapplaatsen;
  • 150.000 personen die blijven overnachten (1 tot meerdere nachten);
  • Directe economische waarde van 956 miljoen;
  • Met 123 accommodatie en in totaal 33.710 slaapplaatsen is de Utrechtse Heuvelrug goed voor een flink aandeel het totaal aantal verblijfsbezoekers in de hele provincie.

Uitdagingen en kansen

  • Negatief sentiment rondom de Utrechtse Heuvelrug i.v.m. de wolf;
  • Van alle buitenlandse verblijfsbezoeken in Nederland vindt 10% plaats in Utrecht en ook v.w.b. binnenlands bezoek staat de regio niet in de top 3. Er is dus nog een hoop winst te behalen in de merkversterking van onze regio;
  • Circa een kwart van de Nederlandse vakantiegangers (24%) is van plan om de eerstvolgende vakantie in eigen land te spenderen, ruimte voor groei van Duitse en Belgische verblijfsbezoekers;
  • Trends & Tourism ziet een toenemende interesse in natuur beleven tijdens vakanties.

Bekijk de volledige rapportage

 

Inhoud promotiepakket

Meld je aan