Merkversterking vakantie #opdeheuvelrug

Verblijfsbezoekers zijn met een waarde van 956 miljoen van economisch belang voor de provincie Utrecht. Van de 350 verblijfsaccomodaties die de provincies telt, bevinden zich wel 123 locaties op de Utrechtse Heuvelrug en in de Gelderse Vallei.

Door middel van een crossmediale campagne, in samenwerking met vakantieparken en verblijfsaccommodaties uit de regio, promoten we de Utrechtse Heuvelrug als vakantiebestemming. Onze Vakantiecampagne startte in 2020 en zorgt ieder jaar weer voor mooie resultaten. In totaal zijn er ruim 9.8 miljoen mensen bereikt in 2023 en 2024. Dit succes zetten we de komende 2 jaar graag door!

Om subsidie toegekend te krijgen van de Provincie is het van belang dat ondernemers cofinancieren. De mate van cofinanciering bepaald uiteindelijk ook de totaal aan te vragen subsidie.

Doe mee!
De Vakantiecampagne is een extra campagne naast het basispakket. Ben je nog geen basispartner van het RBT of ben je al wel partner en wil je graag deelnemen aan deze campagne? Meld je dan aan via onderstaande button. 

Nu aanmelden

Partnerbijdrage

€2.500 per jaar voor XL partners
Campagne op nationaal en internationaal niveau, voor short en long stay campagnes
Doelgroep: 50+er en gezinnen met kinderen. 

€500 per jaar voor L partners
Campagne op nationaal niveau, voor short stay campagnes
Doelgroep: 50+er en gezinnen met kinderen

Meld je aan

Dit hebben we bereikt in 2024

  • 1.031.800 contactmomenten via onze radiospot op RTV Utrecht
  • 360.000 lezers van Hollands Glorie + 24.000 nieuwsbrief abbonees
  • 66.772 bezoekers op de website
  • 1.747.029 bereik via Google advertenties
  • 2.114.800 bereik via Social media advertenties
  • 727.532 Kidsproof lezers
  • 407.500 lezers van het AD middels een advertentie
  • 799.975 weergaven in het DPG netwerk
  • Blogbericht op goedkoop-treinkaartje.nl met 80.000 lezers per maand
  • Items recreatiekrant (oplage 31.000)
  • Items toeractief (oplage 35.000)
  • Item + online advertentie CamperReis Magazine met 60.000 lezers
  • Item in Zomer Special BDU (oplage 125.000)

Dit wil ik ook!

FEITEN & CIJFERS OP EEN RIJ - Vakantie #opdeheuvelrug

Cijfers uit de provincie Utrecht

  • Ca. 350 verblijfsaccommodaties;
  • Totaal 54.663 slaapplaatsen;
  • 150.000 personen die blijven overnachten (1 tot meerdere nachten);
  • Directe economische waarde van 956 miljoen;
  • Met 123 accommodatie en in totaal 33.710 slaapplaatsen is de Utrechtse Heuvelrug goed voor een flink aandeel het totaal aantal verblijfsbezoekers in de hele provincie.

Uitdagingen en kansen

  • Negatief sentiment rondom de Utrechtse Heuvelrug i.v.m. de wolf;
  • Van alle buitenlandse verblijfsbezoeken in Nederland vindt 10% plaats in Utrecht en ook v.w.b. binnenlands bezoek staat de regio niet in de top 3. Er is dus nog een hoop winst te behalen in de merkversterking van onze regio;
  • Circa een kwart van de Nederlandse vakantiegangers (24%) is van plan om de eerstvolgende vakantie in eigen land te spenderen, ruimte voor groei van Duitse en Belgische verblijfsbezoekers;
  • Trends & Tourism ziet een toenemende interesse in natuur beleven tijdens vakanties.

Bekijk de volledige rapportage

 

Inhoud promotiepakket

Meld je aan