Lancering broodje Utrechtse Heuvelrug
"Samen eten we de Utrechtse Heuvelrug mooier"
Op 2 december 2024 is het broodje Utrechtse Heuvelrug gelanceerd door Robbert Schuurmans (directeur van RBT Heuvelrug & Vallei) en Eric van Veluwen (directeur van Antropia, Cultuur- en Congrescentrum). Tijdens een feestelijk moment werd het eerste broodje overhandigd aan burgemeester Frits Naafs van de gemeente Utrechtse Heuvelrug.
Met het motto “Samen eten we de Utrechtse Heuvelrug mooier” willen ondernemers uit de zakelijke gastvrijheidssector bijdragen aan een duurzaam en lokaal initiatief. Door dit ambachtelijke broodje aan te bieden stimuleren zij gezond eten uit de korte keten én ondersteunen ze lokale producenten.
Een broodje met impact
Het broodje Utrechtse Heuvelrug is niet zomaar een lunchoptie; het staat symbool voor duurzaamheid en lokale samenwerking. Het broodje Utrechtse Heuvelrug is eerlijk geprijsd en bestaat volledig uit lokale producten van natuurlijke landbouw op de Utrechtse Heuvelrug.
Robbert Schuurmans, directeur RBT Heuvelrug & Vallei, benadrukt:
“Iedere dag komen er vele bedrijven en organisaties met hun mensen, klanten en relaties naar de Utrechtse Heuvelrug voor congressen, vergaderingen, workshops en trainingen. Dit broodje is een perfecte manier om zakelijke bezoekers te laten kennismaken met de unieke smaken van de Utrechtse Heuvelrug. Naast een culinaire beleving draagt het ook bij aan duurzaamheid en het versterken van de regionale economie. We hopen dat ondernemers dit initiatief massaal omarmen.”
Eric van Veluwen, directeur Antropia, voegt toe:
“Gezond en duurzaam voedsel wordt steeds belangrijker. Het ‘broodje Utrechtse Heuvelrug’ biedt ondernemers een onderscheidend concept dat bijdraagt aan hun duurzame doelstellingen en de ondersteuning van lokale agrariërs.”
Aansluiten bij het initiatief
De lancering van het broodje Utrechtse Heuvelrug is het begin van een meerjarige samenwerking. RBT Heuvelrug & Vallei en Antropia maken zich de komende jaren hard om met betrokken partijen concrete afspraken te maken tussen voedselproducenten, bedrijven en vergader- en congreslocaties op de Utrechtse Heuvelrug.
RBT Heuvelrug & Vallei nodigt ondernemers en organisaties uit om zich aan te sluiten bij dit inspirerende project. Met meer deelnemende locaties kan de Utrechtse Heuvelrug nog sterker profiteren van de voordelen van duurzaam en lokaal ondernemen.
Er zijn in eerste instantie twee varianten van het broodje Utrechtse Heuvelrug; een vleesvariant en een vegetarische/vegan variant. De broodjes (of de losse ingrediënten) zijn vanaf januari 2025 te bestellen via De Lokalist.
De samenstelling van het broodje Utrechtse Heuvelrug
Vleesvariant:
- Bruin zuurdesembroodje: Veldkeuken, Bunnik
- Filet americain: Marlet, Driebergen
- Spicy zuurkool: Landgoedwinkel
- Mosterddressing: Bij Dijkzicht
- Eitje: Vreeland
- Rode ui: Zuylenstein
Vegetarische/Vegan variant:
- Bruin zuurdesembroodje: Veldkeuken, Bunnik
- Vega tomaten filet americain: Groentegoed
- Oude geitenkaas: Zuylenstein
- Mosterddressing: Bij Dijkzicht
- Eitje*: Vreeland
- Rode ui: Zuylenstein
* Zonder ei is deze variant volledig veganistisch.